Zmartwienia w Modlinie nie wpłyną na sytuację finansową spółki?

Zmartwienia w Modlinie nie wpłyną na sytuację finansową spółki?
27 lipca, 2020
Category: gielda

Erbud ocenia, że problemy związane z kontraktem w Modlinie pozostaną bez wpływu w wyniki finansowe spółki a mianowicie poinformowali na konferencji reprezentanci Erbudu. Dodali, że wszystkie koszty napraw zostaną zakryte przez podwykonawcę, czeską spółkę DSH.

_ – Wpływ tejze sprawy na wyniki finansowe Erbudu wydaje sie byc niewielki. Tak naprawde nie ma mezczyzna żadnego wpływu na operowanie grupy _ – poinformowała na narady Agnieszka Głowacka, dyrektor finansowa spółki.

_ – Wszystkie koszty zadan, które zostały wykonane do tej pory oraz koszty gruntownej naprawy pasa zostaną, z tytułu zawartych przez nas umów przerzucone na podwykonawcę czyli spółkę DSH. Na stronie Erbudu nie należy spodziewać się żadnych obciążeń _ – dodała.

Głowacka poinformowała, że Erbud posiada 6 mln zł kaucji podwykonawcy i ubezpieczenie OC do sumy 5 mln zł.

Józef Zubelewicz, członek zarządu spółki, poinformował, że koszty pełnej naprawy pasa startowego przy Modlinie wyniosą ok. 4-5 mln zł. Dodał, że koszty do tej pory wykonanych robót związanych wraz z usuwaniem uszkodzeń pasa wyniosły 400 tys. zł.

Mazowiecki Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego (WINB) ocenia, że większość ze ukonczonych dotychczas poprzez Erbud miejscowych napraw pasa startowego przy Modlinie została dobrze zrobiona, ale chce potwierdzenia za posrednictwem niezależną ekspertyzę. W jego opinii aczkolwiek wymiana powierzchni pasa będzie konieczna.

W tej chwili pas zaczynajacy sie pozostaje zamknięty, a Erbud deklaruje przystąpienie do kompleksowej jego naprawy po uruchomieniu lotniska, kiedy tylko pozwolą na to warunki pogodowe.

_ – Aby wykonać naprawę pasa zadamy co najmniej dziesieciu dni sposród dodatnią temperaturą powietrza _ – wyjaśnił Zubelewicz.

Wojewódzki inspektor przegladu budowlanego 22 grudnia zdecydował o zamknięciu dwóch tak zwanym. progów – o numerach 08 i 26 a mianowicie czyli szamb betonowych odcinków, wedlug 500 m każdy, w początku i końcu pasa startowego. Droga startowa skróciła się sluzace do 1500 metrów, co spowodowało, że samoloty takie jak Airbus A320 badz Boeing 737 nie mogą wykonywać czynnosci lotniczych w skróconej drodze startowej. Rejsy z Modlina zostały przeniesione na odmienne lotniska, głównie lotnisko Chopina w Warszawie.

Porównaj na wykresach spółki i indeksy Dolacz wykresy sluzace do Twojej strony internetowej

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy