Dyskont odzieżowy TXM wciąż ma kłopoty z „zatowarowaniem”

Dyskont odzieżowy TXM wciąż ma kłopoty z „zatowarowaniem”
27 lipca, 2020
Category: gospodarka

Przychody sieci TXM wzrosły w kwietniu, ale dyskont nadal zgłasza problemy wraz z dostawami towarów. Spółka wymieniła już zarząd i zamknęła swoje sklepy w Czechach.

Pod koniec czerwca rada nadzorcza TXM odwołała zarząd, powołując na prezesa Tomasza Walusia, byłego dyrektora Tesco. Zmiana zarządu wiąże się wraz z problemami, jakie w tym roku przeżywa sieć. Spółka w tym samym czasie zamknęła sklepy po Czechach.

Jakim sposobem podała TXM w pierwszych pięciu miesiącach roku miała 135 mln zł przychodów, czyli w mniejszym stopniu więcej tak wiele samo co rok temu. Sprzedaż w danym maju była o dwóch proc. mniejsza niż dwanascie miesiecy temu. Trzeba wziąć przy tym pod uwagę, że sieć się rozrosła o aż 25 proc. do 404 sklepów i łącznej przesrtrzeni 104 tys. m2. Obok tak znacząco większej ilosci salonów można się było spodziewać wzrostu, a nie zaakceptowac utrzymania przychodów na zbliżonych poziomach.

„Znaczący wpływ w poziom sprzedaży osiągnięty w maju 2017 roku miały nadal utrzymujące się w tym miesiącu wyniki nieoptymalnego sporu zatowarowania sklepów TXM, który miał miejsce w okresie luty-kwiecień b. r. ” – podaje spółka.

W pierwszym kwartale spółka wykazała jedenascie, 5 mln zł straty na sprzedaży.

Nie będzie zakazu handlu w niedzielę?

Niedawno spółka informatyczna Itelligence odrzucała zarzuty zarządu TXM, o to, że nie zaakceptowac wdrożyła ukladu informatycznego, jak miało być przyczyną niedostatku towarów w hurtowniach. Tłumaczyła, że grupa Redan podjęła decyzję o domowej realizacji wdrożenia systemu.

Przez pewien sezon był zablokowany proces przyjęć i wysyłek towarów sposród magazynu oraz interfejsy służące do transferowania informacji pomiędzy systemem kluczowym a systemem sprzedażowym w hurtowniach. Spowodowało to z jednej strony zablokowanie możliwości właściwego wypełnienia sklepów towarami. Wraz z drugiej zaś powstanie dużej ilości błędów systemowych, których eliminacja była złożona i czasochłonna.

W efekcie towar był wysyłany az do sklepów po niedostatecznych ilościach. Co więcej, konkretne wysyłki trafiały nie do ludzi punktów jakie mozliwosci trzeba. Skutkowało to opóźnieniami w dostępności oferty przejściowej oraz wiosenno-letniej.

Według zapewnień zarządu, problemy te w większości zostały rozwiązane na koniec kwietnia 2017 roku, ale system mimo wszystko nie osiągnął jeszcze pełnej zakładanej funkcjonalności i wydajności.

„Zarządzanie cennikami oraz toki księgowe dziś już działają, choć wymagają większego nakładu pracy. Wciaz występują zmartwienia z bieżącym dostępem sluzace do rzetelnych informacji dotyczących zatowarowania i parametrów sprzedażowych. Spółka prowadzi cały czas intensywne działania w celu rozwiązania tegoz problemu” – przekonywał TXM.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy